Cis Button Left18Cis Button Right18
28,10,0,50,1
600,600,60,1,3000,5000,25,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Powered By Creative Image Slider
5556aacf55c9815f12d80bd3b270a5f8
Socialism_1
View Image
Ceb6cebfcf8dcebbceb9ceb3cebcceb1
Socialism_2
View Image

 

 

Να απαντήσει έντιμα και καθαρά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης για την Coca Cola

Με αφορμή και το “λουκέτο” στο εργοστάσιο του Βόλου – μετά τα αντίστοιχα που προηγήθηκαν στα εργοστάσια της Κέρκυρας, του Μεσολογγίου, της Ρόδου, της Αθήνας, της Πάτρας, των Μαλλίων της Κρήτης και της Θεσσαλονίκης – σημειώναμε στην ανακοίνωσή μας της 29ης Νοεμβρίου 2015, ότι το “λουκέτο” και “του εργοστασίου της Coca Cola  Τρία Έψιλον στον Βόλο θέτει επί τάπητος το μεγάλο πρόβλημα της στρεβλής κατάστασης που υπάρχει στην ελληνική αγορά των αναψυκτικών και χυμών, την οποία λεηλάτησε και λεηλατεί με “ιδιόρρυθμες” μεθόδους η αμερικανική εταιρία εις βάρος των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου. Από την μέχρι τώρα πρακτική και τον τρόπο με τον οποίο μεθοδεύει η πολυεθνική το κλείσιμο των εργοστασίων γίνεται φανερό ότι είναι ζήτημα χρόνου να κλείσει και η τελευταία μονάδα παραγωγής κάποιων προϊόντων της στο Σχηματάρι, εφόσον πολλά προϊόντα της εισάγονται, εδώ και καιρό, από άλλες χώρες”.

Η απόφαση της αμερικανικής εταιρίας να “εκκενώσει” την Ελλάδα από τις παραγωγικές μονάδες της και να μεταφέρει όλη την παραγωγή των αναψυκτικών της στην Βουλγαρία δεν έχει καμία σχέση με την οικονομική κρίση, αλλά είχε ληφθεί πριν την έναρξη της κρίσεως, αμέσως μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, από τους οποίους η αμερικανική εταιρία προσπορίστηκε τεράστια κέρδη. Η απόφαση για αποψίλωση των παραγωγικών τμημάτων της Coca Cola στην Ελλάδα συμπίπτει χρονικώς με την σχεδόν καθολική ισοπέδωση του ελληνικού επιχειρείν στον κλάδο των χυμών και αναψυκτικών και την ταυτόχρονη καθήλωση, σε πολύ χαμηλά επίπεδα, των εξαγωγών του συγκεκριμένου κλάδου, με ότι αυτό συνεπαγόταν για την εθνική οικονομία.

Είναι προφανές ότι η Coca Cola αποφάσισε να μετατρέψει τον ελλαδικό χώρο - με τα τεράστια τουριστικά κύματα καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους - σε αποικία κατανάλωσης των προϊόντων της (στη βάση ενός μοντέλου που σήμερα βλέπουμε να το εφαρμόζει, τηρουμένων των αναλογιών, στην Πολωνία και τις χώρες της Βαλτικής) και με μοναδικό κριτήριο τη μεγιστοποίηση των κερδών της.

Με βάση την ανάλυση αυτών των δεδομένων και με αφορμή το “λουκέτο” και στο εργοστάσιο του Βόλου, η “Σοσιαλιστική Προοπτική”  υπογράμμισε “την ανάγκη ανασυγκρότησης της παραγωγικής δραστηριότητας του τόπου” και δήλωσε δημοσίως πως “θεωρεί ότι σε αυτή την κατεύθυνση οι ελληνικές επιχειρήσεις αναψυκτικών, χυμών και οινοποιίας μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, εφόσον αποτελούν από πολλές απόψεις ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας (καλής ποιότητας νερό, ποικιλία αγροτικών προϊόντων για «μεταποίηση» κλπ.)”.

Η Coca Cola αντί να συμμορφωθεί με το αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, αλλά και του καταναλωτικού κοινού σε όλη  τη χώρα, επιστρατεύει τις παλιές γνωστές πρακτικές της, των μηνύσεων κατά των απεργών και της προσπάθειας ποινικοποίησης του αγώνα τους ζητώντας εκατοντάδες [sic!] χιλιάδες ευρώ ως αποζημίωση, των διαφημίσεων προς τα μέσα ενημέρωσης, έντυπα και ηλεκτρονικά, και των  “χορηγιών” προς δήμους και περιφέρειες για να διασφαλίσει την ένοχη σιωπή τους.

Η “Σοσιαλιστική Προοπτική” καταδικάζει απερίφραστα τις δοσοληψίες εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης (στην ανακοίνωσή μας για το κλείσιμο του εργοστασίου του Βόλου, αναφέραμε την “ουδέτερη” στάση που τήρησε ο δήμαρχος της πόλης Αχιλλέας Μπέος, όπως αναφέραμε και τη θετική στάση του περιφερειάρχη της Θεσσαλίας Κωνσταντίνου Αγοραστού σε τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας, αλλά τώρα είμαστε στη δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουμε δημοσίως ότι στο μεσοδιάστημα η Coca Cola συνέζευξε στο “πρόγραμμά” της προβολής της και την περιφέρεια Θεσσαλίας για να κατευνάσει την κοινωνική κατακραυγή και να ακυρώσει την πρότερη στάση του Κωνταντίνου Αγοραστού επί του ζητήματος και αυτό δεν τιμά προσωπικώς τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας και το πολιτικό προσωπικό της χώρας γενικότερα!) και τα διάφορα  προγράμματα παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού, που σκαρώνει η Coca Cola (π.χ. το πρόγραμμα για το “βάψιμο σχολείων” με το οποίο αποπειράται να διχάσει – ευτυχώς χωρίς επιτυχία - τους γονείς των σχολείων της Θεσσαλονίκης), για να αποκρύψει τα πραγματικά της σχέδια ενάντια στα συμφέροντα των καταναλωτών και της χώρας.

Η “Σοσιαλιστική Προοπτική” καταγγέλλει τις κοινωνικώς διχαστικές και παραπλανητικές πρακτικές της αμερικανικής πολυεθνικής, που προσπαθεί να εξοικειώσει τον ελληνικό λαό με τα “λουκέτα” των εργοστασίων, την ανεργία και την αποβιομηχάνιση της χώρας και καλεί τις Ελληνίδες και τους Έλληνες να στηρίξουν το μποϊκοτάζ που έχουν κηρύξει οι απεργοί της Θεσσαλονίκης και προωθεί το Κίνημα “Ούτε γουλιά Coca Cola…”.

Καλεί το δήμαρχο της Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη να πάψει να στρουθοκαμηλίζει και να θέσει, επιτέλους, τα συμφέροντα της πόλης και της χώρας πάνω από τις όποιες επιχειρηματικές “εμπλοκές” και δεσμεύσεις, παλιές ή νέες, της ευρύτερης οικογένειάς του με το σύστημα Coca Cola. Οι απεργοί της Coca Cola και ο λαός της Θεσσαλονίκης αξίζουν μια πιο έντιμη στάση και δεν αρκούνται στις υπεκφυγές και τα μισόλογα με τα οποία προσπαθεί άκομψα η διοίκηση Μπουτάρη να αποκρύψει τη διχαστική και εκμαυλιστική πρόθεση των ψευτοχορηγιών της  αμερικανικής πολυεθνικής.   

Ερωτούμε το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη – ο οποίος αρέσκεται να αναμασά δημοσίως τα επιχειρήματα των golden boys της αμερικανικής πολυεθνικής -  και ως πολιτικό και ως επιχειρηματία, πως είναι δυνατόν η Coca Cola να απασχολεί σχεδόν διπλάσιους εργαζόμενους στην Βουλγαρία σε εργοστάσια με την ίδια ή και καλύτερη οργάνωση και τον ίδιο ή και καλύτερο μηχανολογικό πληθυσμό, όταν η γειτονική χώρα έχει μικρότερο πληθυσμό από την Ελλάδα, με πολύ χαμηλότερο εισόδημα και, φυσικά, δεν υπάρχει καμία σύγκριση αναφορικά με την τουριστική κίνηση –κυρίως τη θερινή που είναι σημαντική για τα αναψυκτικά – στις δύο χώρες;

Η “Σοσιαλιστική Προοπτική” στηρίζει κάθε είδους εργατική και κοινωνική αντίδραση, που μπορεί να συμβάλλει στην αποεπενδυτική διαδικασία στη χώρα και να δώσει νέα ώθηση στην ελληνική οικονομία μέσω ενός μαχητικού κοινωνικού παρεμβατισμού στη σφαίρα της κατανάλωσης. Το μποϊκοτάζ κατά της Coca Cola αποδεικνύεται ότι είναι ένα ισχυρό παρεμβατικό όπλο των πολιτών στη διαμόρφωση των συνθηκών εξέλιξης της εθνικής παραγωγής, στην ανάπτυξη του ελληνικού επιχειρείν και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας.